(http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/101456,wypadek---umowa-zlecenie.htm)

inspi - 13:11 20-06-2010
Witam, potrzebuje porady w sprawie wypadku w pracy. Jestem na umowie zlecenie, miałem wypadek po 10 dniach pracy. Pytanie brzmi czy należy mi się jakieś odszkodowanie, jestem uczniem(studentem).

Maciek
magas07 - 13:54 20-06-2010
CYTAT(Maciek90 @ 20.06.2010, 13:11)
Witam, potrzebuje porady w sprawie wypadku w pracy. Jestem na umowie zlecenie, miałem wypadek po 10 dniach pracy. Pytanie brzmi czy należy mi się jakieś odszkodowanie, jestem uczniem(studentem).

Maciek

magas07 - 13:59 20-06-2010
Witam

Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą:

podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności albo poleceń przełożonych,
podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy nawet bez polecenia,
w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.
Urazem, zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 13 ustawy, jest uszkodzenie tkanek ciała lub narządów człowieka wskutek działania czynnika zewnętrznego.

Osoby niebędące pracownikami, które w okresie ubezpieczenia wypadkowego z danego tytułu uległy wypadkowi, zgłaszają wypadek odpowiednim podmiotom, które ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy dokonują w karcie wypadku. Odpowiednie podmioty to:

Podmiot wypłacający stypendium sportowe - w stosunku do pobierających to stypendium.
Podmiot, na którego rzecz wykonywana jest odpłatna praca w czasie odbywania kary pozbawienia wolności lub tymczasowego aresztowania - w stosunku do wykonujących tę pracę na podstawie skierowania do pracy.
Kancelaria Sejmu - w stosunku do posłów i posłów do Parlamentu Europejskiego wybranych w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Kancelaria Senatu - w stosunku do senatorów.