brak zdolności do pracy w swoim zawodzie po rencie rechabilitacyjnej   (http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/17704,brak-zdolnosci-do-pracy--w-swoim-zawodzie-po-rencie-rechabilitacyjnej.htm)

~ewcia - 23:17 11-03-2010
latem 2009 roku przeszłam poważną operacje ginekologiczną..po operacji doszło do zakażenia rany gronkowcem.po zakończeniu świadczeń chorobowych otrzymałam rentę rehabilitacyjna na okres 4 miesięcy.teraz kończy mi się świadczenie a lekarz już nie może mi wystawić papierów do ZUS...po rozmowie lekarz przychodni chirurgicznej w której się leczę od 4 miesięcy ..poinformował mnie że zakończą moje leczenie ..i otrzymam całą dokumentacje medyczna i oświadczenie że mam bakterie gronkowca.z racji tego ze jestem z zawodu kucharz i przez ostatnie lata wykonywałam taka prace ..teraz nie dostanę zdolności do pracy ..lekarz kazał mi znależc kogoś kto mi wystawi zdolność do pracy i się postarać o przekwalifikowanie...jestem załamana czy mogę sie ubiegać o rentę inwalidzką z tytułu niezdolnej do wykonywania swojego zawodu...
~gość - 10:17 12-03-2010
Niezdolną do pracy w rozumieniu ustawy jest osoba, która całkowicie lub częściowo utraciła zdolność do pracy zarobkowej z powodu naruszenia sprawności organizmu i nie rokuje odzyskania zdolności do pracy po przekwalifikowaniu. Częściowo niezdolną do pracy jest osoba, która w znacznym stopniu utraciła zdolność do pracy zgodnej z poziomem posiadanych kwalifikacji.Orzekanie o niezdolności do pracy dla celów ustalania uprawnień do świadczeń, do których prawo uzależnione jest od stwierdzenia niezdolności do pracy i niezdolności do samodzielnej egzystencji - należy do zadań lekarzy orzeczników i komisji lekarskich Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Od orzeczenia lekarza orzecznika osobie zainteresowanej przysługuje sprzeciw do komisji lekarskiej Zakładu, w ciągu 14 dni od dnia doręczenia tego orzeczenia.